"INTERNETOWE PRZEDSZKOLE"

25.03.2020


Propozycje na dziś:
I. ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
1. Zaczynmy od piosenki na powitanie : „HELLO, HELLO”
2.Powtórzenie piosenki: „HEAD,SHOULDERS,KNEES AND TOES” w ramach porannej gimnastyki:)
3. Zabawa - Touch something …..... with your ...nose, head, ear, knee, toes
touch something – dotknij czegoś

blue – niebieski
red – czerwony
green – zielony
yellow – żółty
pink – różowy
orange – pomarańczowy
„Touch something blue with your nose”- dotknij czegoś niebieskiego swoim nosem
„Touch something red with your ear”- dotknij czegoś czerwonego swoim uchem

Dzieci na odpowiednie hasło dotykają przedmiotów w różnych kolorach, używając podanych przez rodzica części ciała ;)

4. Piosenka: Shake Shake | Learn Body Parts Song with Cool School
https://www.youtube.com/watch?time_continue=61&v=rZHNtZFzgzo&feature=emb_logo&ab_channel=MapleLeafLearning

5. Zabawa :” Simon says”.
Zabawa polega na wskazywaniu poszczególnych części ciała, pojawiających się w komendzie „Simon says touch your….(w tym miejscu podajemy daną część ciała).
W grupie starszych dzieci Rodzica wydającego polecenia może zastąpić dziecko:)

6. Na zakończenie zajęć z j.angielskiego śpiewamy piosenkę : „BYE,BYE”.

II. Dzisiaj proponujemy dzieciom to, co lubią najbardzej -
1. EKSPERYMENTY -bardzo łatwe do przeprowadzenia w domowych warunkach. Niewiele składników potrzeba , wszyscy mamy to w domu, a zadowolona mina i zdziwienie dziecka - ogromne!
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/05/eksperymenty-z-dziecmi/

2. Odtwarzanie szeregów i sekwencje kolorystyczne
To propozycja dla nieco starszych dzieci: 4-5 latków. Wprowadzamy pojecie sekwencji i powtarzalności wzoru. Układamy szereg z trzech różnych kolorów klocków, trzymając się powtarzalnej sekwencji kolorystycznej np.: niebieski, czerwony i żółty klocek… dziecko stara się odtworzyć wzór lub kontynuować go w tej samej sekwencji.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/10/nauka-przez-zabawe-z-klockami-lego/#more-18171


24.03.2020

Propozycje na dziś:[b/]

I. ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM[b/]

1. Zaczynmy od piosenki na powitanie : „HELLO, HELLO”
2.Wprowadzenie do piosenki: „HEAD,SHOULDERS,KNEES AND TOES”:[b/]
- Rodzic zaprasza dzieci do zabawy przy słowach piosenki.
Dzieci słysząc jej słowa dotykają poszczególnych
części ciała, o których jest mowa w piosence.

HEAD – głowa
SHOULDERS – ramiona
KNEES – kolana
TOES – palce u stóp
EYES – oczy
EARS – uszy
NOSE – nos
MOUTH – usta

Pomoże Państwu w tym zadaniu link do tej piosenki:
https://supersimple.com/song/head-shoulders-knees-toes-learn-it/

Tutaj znajdziecie Państwo wersję szybszą:) Dzieci znają tą wersję z zajęć:)))

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

- Jeśli macie Państwo możliwość wydrukowania kart (flashcards)
do tej zabawy proponuję stronę:
https://supersimple.com/downloads/head-shoulders-knees-and-toes-flashcards.pdf

3. MY BODY
Do tej zabawy potrzebna jest duuuuża kartka papieru,
lub 2-3 złączone, kredki i flamaster.
Na dywanie rozkładamy kartkę. Dziecko kładzie się
na niej a Państwo odrysowujecie jego kształt na papierze.
Następnie dorysowujecie brakujące elementy ciała nazywając
je po angielsku.
Rysunek kończymy kolorując całość(można powtórzyć nazwy kolorów).

4. Kolejna propozycja też w „ tanecznym duchu”:)
https://www.youtube.com/watch?v=JV-D_K4drsA&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

The Pinocchio | Nursery Rhymes | Super Simple Songs

Everybody in.
Everybody out.
Everybody turn around.
Everybody shout. Hey!
Everybody ready. Here we go.
Let’s do The Pinocchio.
Right arm! - prawa ręka
Left arm! - lewa ręka
Right leg! - prawa noga
Left leg! - lewa noga
Chin up! - broda w górę
Turn around! - obrót
Sit down! - usiądź

flashcards do piosenki:
- https://supersimple.com/downloads/the-pinocchio-flashcards.pdf

5. Na zakończenie zajęć z j.angielskiego śpiewamy piosenkę : „BYE,BYE”.


II. ROZWIJAMY WYOBRAŹNIĘ
Dzisiaj proponujemy dzieciom zabawę twórczą
pobudzającą wyobraźnie, rozwijającą sprawność dłoni,
przygotowującą do nauki pisania :

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/10/zabawy-z-klamerkami/

III. SYMETRYCZNA ZABAWA DLA DZIECI

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawa-symetryczna/

Bardzo prosta zabawa zarówno dla najmłodszych jak również
starszych dzieci, bo w łatwy sposób możecie Państwo modyfikować
stopień trudności. Na każdym etapie można dostosować 
zabawę do własnych potrzeb. 

IV."BAJKI Z MORAŁEM DLA MĄDRYCH DZIECI, KTÓRE ZADAJĄ PYTANIA".

http://dziennik.biz/blog/Bajki-z-moralem-dla-madrych-dzieci.pdf

Bajki w książce:

min. Bajka o sowie i myszy
Bajka o kocie i kanarku
Bajka o mrówce harówce
Bajka o trzech pająkach
Bajka o smoku co inny był
Bajka o zebrze co żebrze
Bajka o pewnym koniku
Bajka o pewnej krewetce
Bajka o myszy co wynosi



23.03.2020


1. ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

Propozycje na dziś:

w piątek powtórzyliśmy pogodę, mam nadzieję, że dzieci
chętnie zaśpiewały :”The sun comes up,up,up..”:)
Dziś, na początek możecie Państwo zaśpiewać z dziećmi
piosenkę powitalną:"Hello,Hello",
powtarzamy również zwroty dotyczące pogody śpiewając
piosenkę, którą dzieci również poznały na wcześniejszych
zajęciach języka angielskiego
pt.: How's The Weather? | Super Simple Songs

How's the weather? Jaka jest pogoda? x2
How's the weather today? Jaka jest pogoda dzisiaj?
Is it sunny? Czy jest słonecznie?
Is it rainy? Czy jest deszczowo?
Is it cloudy? Czy jest pochmurnie?
Is it snowy? Czy jest śnieżnie?
How's the weather today? Jaka jest pogoda dzisiaj?
Let's look outside. Spójrzmy na zewnątrz
How's the weather? Jaka jest pogoda?
Is it sunny today? Czy jest słonecznie dzisiaj?...

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

- podczas piątkowej zabawy wykorzystaliście Państwo
ubrania odpowiednie do pogody, teraz również je wykorzystamy
używając zwrotu: „PUT ON YOUR”- załóż swój/swoje...

shoes – buty,
jacket – kurtkę,
scarf – szalik,
hat – czapka
do tej zabawy idealna jest piosenka:
„Put On Your Shoes Clothing Song for Kids”

Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up. ...

https://www.youtube.com/watch?v=JEGmvILY80s&ab_channel=InfantilColoma

- Na stronie SuperSimpleSongs znajdują się
karty -flashcards , z których można skorzystać:
https://supersimple.com/free-printables/put-on-your-shoes-flashcards/

- Zabawa „What’s missing?” - na 4 małych kartkach
rysujemy symbole pogody:deszcz, słońce, chmurę i śnieżne kule;
siadamy z dzieckiem na dywanie i rozkładamy kartki przed sobą .
Dziecko ma pół minuty na zapamiętanie , jaką pogodę
przedstawia każda z kartek, (oczywiście na początku zabawy
pokazujemy dziecku kartkę nazywając po angielsku
narysowany na niej symbol pogody);następnie dziecko
zamyka oczy, a Rodzic chowa jeden obrazek.
Zadaniem dziecka jest odgadnąć, jaki obrazek
zniknął i powiedzieć to słowo w j. angielskim.

- „HE/SHE IS WEARING...." do tego zadania
potrzebne będą kredki i kartka.
Rysujecie Państwo na kartce chłopca lub dziewczynkę,
proszę, by dzieci zrobiły to samo.
(można wydrukować gotowy rysunek z narysowaną postacią ze strony:
https://supersimple.com/downloads/caities-classroom-worksheet-get-dressed.pdf )
Na swojej kartce dorysowujecie Państwo dziewczynce lub chłopcu :
buty ( shoes),spodnie(jeans), kurtkę (jacket), szalik ( scarf),
czapkę (hat), nie pokazując swojego rysunku prosicie, by
dziecko dorysowało te same elementy ubrań (clothes) swojej postaci.
Oczywiście można dodatkowo użyć nazw kolorów np.; a red hat – czerwona czapka.
Za każdym razem używamy zwrotu:
He(on)/She(ona) is wearing(nosi) …. a hat, a scarf, a jacket, jeans, shoes
Na zakończenie,proponuję zaśpiewać z dzieckiem piosenkę,
kończącą wspólne zajęcia z języka angielskiego,którą
znajdziecie Państwo pod podanym niżej linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

2. Pomoc dla rodziców.
„Jak rozmawiać z dzieckiem o niepokojącej sytuacji związanej z koronawirusem,
jak wspierać i co robić”. Odpowiedz na te pytania znajdziecie Państwo w tekście zamieszczonym
na stronie: rodzice.Fdds.pl.

3. Bajka o koronawirusie dla wszystkich dzieci w formacie pdf

https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/8b/08/5e6f51705416d_z.pdf?1584353648

oraz dla dzieci 6-cio letnich na str 32 i 33
Zapoznanie z wielką i małą litrą "G"
Rodziców prosimy o wydrukowanie dzieciom kart pracy :
https://podrecznikarnia.pl/images/edukacja-domowa/pdf/6-latek_Zabawy_z_literami.pdf


4. Ćwiczenia na cały tydzień:

Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem
Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
 Ćwiczenia oparte na relacji „z”
* Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról
* Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
* Wycieczka – rodzic ciągnie dziecko po podłodze na rozłożonym kocu
 Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”
* Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról)
* Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami
* Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana
Ćwiczenia oparte na relacji „razem”
* Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”
* Tunel – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”
* Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki
* Piłowanie drewna – dwoje dzieci siedzi w rozkroku , zwróconych przodem do siebie, trzymając się za dłonie. dzieci na przemian kładą się na plecach na podłodze naśladując piłowanie drewna



20.03.2020

1.ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

Propozycje na dziś:

Drogi Rodzicu, odtwórz piosenkę na powitanie i zaśpiewaj ją z dzieckiem,
nasze przedszkolaki znają piosenkę z zajęć.
Możecie Państwo wcześniej przypomnieć dziecku słownictwo z piosenki

- How's the weather? - jaka jest pogoda
-It is sunny- jest słonecznie
-Iit is rainy- jest deszczowo
-It is cloudy- jest pochmurnie
-It is snowy- jest śnieżnie
- up – w górę
- down- w dół

https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY


-Kolejna propozycja:
możecie Państwo przygotować ubrania odpowiednie,
do każdej pogody.Kiedy dzieci usłyszą efekty
dźwiękowe, mówią jaka jest pogoda, a następnie
zakładają właściwe części garderoby.
Poniżej jest link do nagrania, który pomoże w zabawie:

Shh... Listen! - ciii posłuchaj!
What's the weather like?- jaka jest pogoda?

https://www.youtube.com/watch?v=0cHwy8hiVOI&t=22s&ab_channel=AngielskieBajanie


2. Zabawa logopedyczna – poławianie fasoli

Zabawa polega na zasysaniu powietrza w taki sposób, aby
zassać do końcówki słomki fasolę i przenieść ją do
swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/06/polowy-fasoli-zabawa-logopedyczna/

3. Koła Olimpijskie praca plastyczna i szablony do druku

 Do zabawy przydadzą się: rolki po papierze lub
ręcznikach kuchennych,  farby, plastelina, piłeczki pingpongowe,
pędzel, patyczki do uszu, kartki, wydrukowane szablony.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/02/kola-olimpijskie/


4. Odrysowywanie Cieni – zabawa motoryczna

Do tej zabawy potrzeba kilka ulubionych zabawek,
kartkę, kredkę lub pisak i słońca!
Odrysowywanie cieni, to zabawa pobudzająca dziecięcą wyobraźnię i twórczość.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/09/odrysowywanie-cieni-zabawa-motoryczna/





19.03.2020

1. Zabawy z językiem angielskim.

Propozycje na dziś:
- zabawa „Find something...” -znajdz coś w kolorze.....
W zabawie pomogą piosenki, które dzieci poznały na
zajęciach z języka angielskiego w przedszkolu.
- I See Something Blue | Colors Song for Children
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs
- I See Something Pink | Colors Song | Super Simple Songs
https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

- Zabawa - „Colors Finger Family”
Na palce dłoni nakładamy np. zakrętki od mazaków, kredki z otworem,
Śpiewamy:– "Yellow finger, yellow finger, where are you?
Here I am, here I am, how do you do?"
Po czym wymawiamy znów nazwę koloru i ściągamy rzecz w tym kolorze z palca.

W tej zabawie pomoże nam piosenka „Colors Finger Family
- Learn Colors with the Finger Family Nursery Rhyme | Baby Songs”
https://www.youtube.com/watch?v=dS9cvu13jKs&ab_channel=BouncePatrol-KidsSongs

2. Szklarenka Z Recyklingu
Propozycja wiosennej pracy do wykonania-
przygotowanie sadzonek do ogródka, ogrodu lub na balkon.

Opis działania i potrzebnych do tego materiałów znajdziecie
Państwo na stronie: https://ekodziecko.com/szklarenka-z-recyklingu

3. Grafomotoryka i sprawność manualna
- "Kolorowe Linie" - zabawa w kreślenie kolorowych linii.
Wystarczy na kartce przykleić gwiazdkę z kolorowego,
samoprzylepnego papieru a następnie domalować
flamastrami kreski.
https://ekodziecko.com/kolorowe-linie




18.03.2020

1. "Śpiewać każdy może" .

Na dobry początek, piosenka na powitanie:
Hello Hello! Can You Clap Your Hands? Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

„Jak się nazywasz?”, to kolejna propozycja muzyczna.
What's Your Name? | featuring Noodle & Pals | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=zMdq9jSaNLg&ab_channel=SuperSimpleSongs-KidsSongs

Spacer w dżungli? Dlaczego nie :)))
Walking In The Jungle | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4&list=RDGoSq-yZcJ-4&start_radio=1


2. Hiacynt- pieczątka z korka- to propozycja zajęć plastycznych

https://ekodziecko.com/hiacynt-pieczatka-z-korka


3. Wydawnictwo „Podręcznikarnia”, z którym współpracujemy w tym roku
udostępniać będzie karty pracy, z których możecie Państwo korzystać.
Karty można wydrukować, wchodząc na stronę:


https://podrecznikarnia.pl/nauczyciel/edukacja-domowa.html?fbclid=IwAR1tuq_y8Qkae_YHOdTZz3hEdtpY0SyXLfq12gNZ6rDdCSlEr4_oc7osQ44
Przedszkolowo.pl logo